Taigi,
keletas žingsnių į dešinę, kurie veda į „pasaulietiškumą“.
Pagrindinė šio nuklydimo priežastis – pirmojo pašaukimo sekti
paskui Jėzų ir pasilikti Jame padėjimas į šalį.
Pirmas žingsnis į dešinę.
Atsiranda
daug gerų darbų ir veiklos, kurie suryja visą laiką.
Krikščioniškos diskusijos, bendravimas, problemų aptarimas tampa
pagrindiniai tikėjimo ramsčiai. Atsiranda pirmieji dvasinio
nuovargio požymiai. Melstis ir bendrauti su Viešpačiu asmeniškai
darosi sunkiau, todėl vis dažniau tai yra pakeičiama krikščioniška
knyga, filmu ar internetu. Asmeninio bendravimo su Viešpačiu
trūkumą bandoma kompensuoti veikla, bendravimu ir gerais darbais.
Po truputi širdyje atsiranda nepasitenkinimas ir murmėjimas, kad
niekas nesikeičia.
Antras žingsnis į dešinę.
Plyšys
tarp tavęs ir asmeninio bendravimo su Viešpačiu didėja.
Susitinkama aptarti krikščionių problemas ir naujienas (kaip
gyvena ta denominacija, ar atsimeni tą krikščionį, kas atsitiko
tam ir kitam), gerai jaustis ir pasvajoti. Vis mažiau kalbama apie
patį Jėzų. Norisi būti tik su tais, su kuriais malonu bendrauti.
Susitaikoma su „nominaliu“ maldos ir Jo žodžio gyvenimu.
Dingsta asmeninis Viešpaties vedimas, kuris iš lėto pakeičiamas
bendravimu ir darbais. Aplinkui pastebima vis daugiau problemų,
kurias bandoma spręsti diskusijomis, užimtumu, logika, socialine
pagalba. Nuovargis tarnavime didėja, nematoma rezultatų ir
perspektyvos, piktinamasi kitais, ieškoma atgaivos ir jėgų
bendravime su mielais širdžiai tikinčiaisiais. Meldžiamasi vis
daugiau „iš reikalo“, bandant “atidirbti” pagal maldų
sąrašą.
Trečias žingsnis į dešinę.
Jėzus
tampa gražiu prisiminimu iš „senų gerų laikų“, ši istorija
dar jungia, bet vis daugiau atsiranda kitų pakaitalų: bendri
pomėgiai, diskusijos ir įvairūs interesai. Pasaulio dvasia pamažu
įeina į bendravimą, tampama, tiesiog, būreliu, socialiniu klubu,
linksma kompanija, draugaujančia šeima. Problemos tokios pat, kaip
ir pas netikinčius, sprendimai irgi tokie patys. Vis dar vengiama
didžiųjų nuodėmių, (paleistuvystė, vagystė ir t. t.), bet visa
kita tampa normalu. Problemas (taip vadinant smulkiąsias nuodėmes)
bandoma užkaišyti frazėmis: „Viešpats juk myli ir supranta“,
„viskas bus gerai“, „išsispręs vėliau“. Kartais
meldžiamasi, laiminant maistą, dėkojant už gyvenimą. Malda tampa
sunkiu lažu, kurio neįmanoma panešti. Svarbu, kad išlikčiau
geras krikščionis be didelių nuodėmių. Bandoma, tiesiog,
,„susitvarkyti gyvenimą“ – darbas, šeima, pomėgiai,
interesai, kažkokia veikla, kurioje būtų nors šiek tiek gerų
darbų nuraminti sąžinei.
Ketvirtas žingsnis į dešinę.
Išnyksta
bet koks skirtumas tarp tikinčiųjų ir kitų socialinių grupių.
Bendravime padaugėja ginčų, diskusijų ir paskalų, kartais
paminimas ir Jėzaus vardas. Gyvenimas su problemomis tampa
„normaliu“, jos sprendžiamos tais pačiais metodais, kaip ir
pasaulyje: išsisukinėjimu, kompromisais, apkalbomis, paskalomis ir
t.t. Didžiosios nuodėmės ateina į gyvenimą kaip neišvengiamybė.
Gyvenimas tampa rutina, nėra nei lašelio jėgų pasipriešinti
rutinai. Malda ir Dievo žodis tampa apsunkinimu ir neveikia,
sprendžiant rimtas ir dideles problemas (nuodėmes). Pasiguodžiama,
kad Dievas vis tiek myli, nes, logiškai mąstant, visi taip gyvena.
Penktas žingsnis į dešinę.
Visiškas
sugrįžimas į pasaulį. Visi taip elgiasi. Gyvenimas niekuo
nesiskiria nuo netikinčiojo, įskaitant ir didžiąsias nuodėmes.
Jei, kas paklausia, ar tiki į Dievą, tu užtikrintai atsakai
„taip“. Tai viskas, kas tave skiria nuo kitų.
Vienas iš daugelio krikščionių...
Ištrauka iš knygos Pašaukimas,
Daugiau informacijos ir knygų www.jotikslas.lt
0 komentarai (-ų):
Rašyti komentarą